Los bericht bekijken
Oud 23-08-2006, 12:47   #2 (permalink)
Carpento

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Groot nieuws, dat wel, maar zijn we er blij mee ? Ik weet het nog niet.

Razer is groot geworden vanaf niets. Razer levert sublieme muizen, en Microsoft erkent dat met deze stap heel duidelijk. Voor Razer is dit een uitstekende gelegenheid om groter te worden dan ze al waren, maar of het zo fantastisch is voor het imago wat ze juist opgebouwd hadden, ik betwijfel het. Weliswaar wordt van de producten uit deze samenwerking vermeld dat ze 'Razer precision' bevatten, maar de merknaam Razer heeft al met al wel het veld geruimd.

Dat Microsoft op het gebied van gamersmuizen niets te bieden had was een feit. Dat Microsoft graag goede concepten inlijft is ook geen nieuws, dat hebben ze met zoveel dingen al bewezen. Maar wie had dit voorzien ? Ik niet. Microsoft richt zich niet zo uitdrukkelijk op gamers, maar heeft zijn kans schoon gezien om Razer aan zich te binden. Al met al ben ik een beetje sceptisch over deze samenwerking. Er lijkt geen sprake te zijn van een overname, maar van een samenwerking. Gelukkig maar. Ik hoop dat Razer hun eigen filosofie kan behouden, ook in de samenwerking met Microsoft, en als deze Habu muis net zo goed is als de Copperhead dan is het helemaal niet uitgesloten dat het voor Razer flink veel positieve aandacht oplevert. Jammer dat Microsoft dan met de eer gaat strijken.