Ik heb vannacht eens kritisch de
CaseJunkies policy doorgenomen, en voor mezelf al wat vaststellingen daarover gedaan. Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik vind het ook belangrijk om de mening van anderen te weten, zeker over zoiets belangrijks als een policy.
Een tijdje geleden hebben we alle policy's uit de subforums gehaald, en centraal in één topic ondergebracht. Die keuze vind ik prima (maar ja, die heb ik dan ook zelf in de hand gewerkt). Als keerzijde heeft het wel een vrij lange policy tot gevolg.
Daarom een paar vragen richting iedereen, voel je zo vrij om er antwoord op te geven, en respecteer een ieder zijn mening.
- Wat vind je van de lengte van de policy ? Te lang, te uitgebreid ? Te kort ? Blijven er vragen over ?
- Vind je de policy zoals we die handhaven te streng ? Te soepel ? Goed ?
- Welke punten zou jij anders willen zien ?
Zoals gezegd, ik ben er vannacht (te lang

) mee bezig geweest, wat resulteerde in een policy die in feite uitgaat van één basis: respect voor elkaar. Daar vanuit gaande kunnen we de huidige policy prima (in licht aangepaste vorm) gebruiken, maar al met al zouden we toekunnen met ruim 25% minder tekst.
Nog een paar vragen over deze brainstorm:
- Denk je dat een dergelijke policy kans van slagen heeft ?
- Ben je bang voor te veel vrijheid, waardoor er dingen mogelijk fout zouden gaan ?
- Denk je dat een kortere policy beter gelezen wordt, en dus ook nageleefd ?