Discussie: PC te warm???
Los bericht bekijken
Oud 10-07-2006, 22:02   #8 (permalink)
boyac

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evoluzione
Ik draai nu al een tijdje met het zijpaneel van de kast af. Dit scheelt op de CPU temp. 1 of 2 graden, afhankelijk van de belasting. Dus dit lijkt mij het probleem niet, verder zit er normaalgesproken een fanduct voor mijn cpu die koele lucht aan zuigt. De kast is trouwens een Aopen H600B.

Verder zit voorin een 8cm fan van coolermaster. Deze zuigt lucht in de kast. Verder zit er 1 12cm fan in de voeding (standaard Aopen ding). Ook zit er naast het IO gebeuren nog een enxus 12 Cm fan.

Airflow is er naar mijn emnig wel genoeg, aangezien er geen kabels in de weg hangen en de lucht merkbaar er in wordt gezogen en aand e achterkant er uit geblaast. ook zijn de zijpanelen op sommige plekken geperforeerd, zodat hier ook nog extra lucht in/uit kan. Ook in de kast is er merkbaar een luchtstroom aanwezig.

De temperatuursturing lijkt mij in orde, aangezien hij ook met de boxed cooler gloeiend heet wordt. Ook heeft de lokale pc boer een Zalman CPNS7000 Alcu geprobeerd, en werd deze ook warm als ik hem mag geloven.

Zou het ook een fout kunnen zijn van intel, dat er iets met de processor aan de hand is? Want dan haal ik gewoon een andere processor.

Khad dat probleem ook. Is het niet zo dat je zo een zwart ding hebt die recht op je cpu cooler past die op je pc wand is bevestigt???