Los bericht bekijken
Oud 5-07-2006, 14:38   #1 (permalink)
Merroc

Standaard [CiP] XFM Music Machine

Hoi,

Om te beginnen is dit mijn 2e mod en 1e CiP hier op het forum, dus niet meteen alles afstraffen graag . Ten tweede wil ik graag meteen melden dat alle plaatjes een link bevatten naar een 2.048 x 1.536 pixels tellend exemplaar van het plaatje, deze zijn zo rond de 600~650kb groot. Tevens ben ik geen proffessioneel fotograaf, dus de pics zijn niet van proffessioneel kwaliteit .

Nu, over de mod. Ik luister vaak naar XFM, een radiostation die in het zuiden des lands te ontvangen is via ether/kabel, maar overal ter wereld via de stream ontvangen kan worden. Ik had toevallig een paar maanden geleden een oude kast kunnen redden van een wisse dood, inclusief zeer oude hardware waarvan ik niet weet of ie het doet. Nu kwam ik er op een gegeven moment een keer op toen ik een reclame spotje hoorde van XFM, hoe je een foto kon opsturen, maar het XFM logo moest aanwezig zijn. Ik ging even zoeken naar oude foto's en iemand had een foto opgestuurd van een of ander tastbaar ding in een laberatorium met het XFM logo erin. Nu dacht ik meteen, dat kan ik beter :P. En zie daar een idee geboren.

Er moest alleen nog even worden nagedacht over de verdere invulling, immers enkel het logo erin zagen en standaard plexi erachter is natuurlijk saai. Daar ga ik het dan ook niet bij laten. Maar ik ga niet alle ideeën weggeven :P.

Ondertussen heb ik halverwege juni het logo en de tekst "XFM" (in hun veel gebruikte font) eruit gedremelt (of met d?) en wat extraatjes besteld, echter met de levering van AC Ryan plexi ging vanalles mis, dus die heb ik uiteindelijk maar uit het order gehaald. Nu heb ik de 4 UV buizen binnen en de 2 60mm UVRed fans binnen (jaja, ik heb ze gevonden ). Echter ik ben nog niet verder gegaan sindsdien. Eerst was het te druk, en nu is het duidelijk te heet. Dus de kast ligt nu zoals ik em heb uitgezaagt... Veranderd binnenkort wel hoor .

Zo dat was het inleidende praatje, nu de eerste pics:

Hier de kast van boven/vooraanzicht, met het deel dat er terug inkomt even een stukje aan de kant gelegt, omdat ie nu nog niet in het midden kan blijven liggen...

Zoals ik net zei, dat deel in het midden kan er niet goed liggen, maar dat hield me niet tegen :P. Beeld het je maar in dat ie recht ligt, en dan heb je al een beter idee

Hier zie je meteen de XFM tekst aan de zijkant. Nee, zo hoort het middenstuk ook niet te liggen :P.

Ingezoomd op de tekst. Onthoud, ik moet het nog allemaal bijwerken.

Nu wil ik deze kans ook meteen aannemen om een vraag te stellen. Momenteel is de aan/uit knop direct verbonden met de PSU (zo oud ja), uiteraard hebben moderne kasten dit niet meer. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpassen zodat de aan/uit knop wel naar de MB gaat? Misschien met wat soldeerwerk, dat het dezelfde kabels zijn, maar een verkeerd aansluitinkje?

Tot volgende keer
Merroc is offline   Met citaat antwoorden