----------------------------------------------UPDATE--------------------------------------------
Beste Junkies,
Zoals belooft heb ik gistere 3 onderwerpen op de gevoelige plaat vastgelegd:
+ Snelheidscontroller printjes (voor de Fanbus)
+ De kast, hier draait het immers allemaal om.
+ Het Harddisk rekje onder UV licht
Om maar een korte toelichting te geven op de bovenstaande onderwerpen.
De fanbus:
Dit is mijn voornaamste bezigheid deze week. Ik heb na een beetje zoeken al twee printjes gevonden met een snelheids controller erop, getest en deze doen het. Dus alle onderdelen bij elkaar gezocht voor alle 6 de printjes, en solderen maar !! Ik heb er nog geen volledig werkend maar dit zal niet al te lang meer duren

.
De Kast:
Hier is niet zo heel veel aan verandert omdat hier de grootste veranderingen al wel zijn gemaakt (bekisting maken en bekleden). Maar hij is nog zeker niet af !! zo ontbreekt de binnenkant nog van een goede verfbeurt en moeten de fan’s nog netjes worden opgehangen. Maar in de tussentijd heb ik al wel de UV plexiglas platen bevestigt aan de bekisting, dit is gebeurt met GAMMA boutjes (inbus). Wat nog op de planning staat (na de fanbus) is een Cross-Flow FAN mod

, dit omdat de standaard CoolerMaster Cross-Flow FAN er niet uitziet, hij is gemaakt van 1mm dik plaatstaal en het is alleen de constructie die hem ervan weerhoud om te imploderen van ellende. Bagger dus, en dit kan vele male beter met plexiglas !!
Het Harddisk rekje:
Tja deze is dus zo goed als klaar, maar wat nog ontbrak waren een paar fatsoenlijke foto’s onder UV

. Dus voor de ongeduldige “UV addicted junkies” scroll maar gauw naar beneden voor de foto’s.
----------------------------------------------FOTO'S--------------------------------------------
Tja, dit is dus mijn werkplek deze week, ik weet het het is een *$%&#$ puinzooi (je hebt de rest van m’n kamer gelukkig nog niet gezien) maar zo werkt het het fijnste

.
Dit zijn dus alle onderdelen voor de 6 fancontrollers netjes in een bakje gepropt om het vooral niet kwijt te raken.
Hier is een van de printjes te zien die ik in elkaar gesoldeerd heb, ik heb nog 4 van deze printjes dus hoef ik er gelukkig maar eentje op gaatjesprint te maken. Nadeel is alleen dat ik dit printje een beetje moet aanpassen, nadat ik hem had aangezet werd naar 5 seconden het 555 IC-tje loeiheet. Moet dus ergens een weerstandje tussen gepropt worden.
Dit is de bovenkant van het printje zoals je ziet lekker compact.
v.l.n.r.: printje wat ik in elkaar heb gesoldeerd (nog 4 te gaan en aan te passen), Een printje op gaatjes printplaat zelf gesoldeerd alleen nog niet voltooid, Een origineel printje volledig werkend.
Over naar m’n andere werkhok waar al het grove werk wordt gedaan, de kelder. Hier heb ik een tafelboormachine een figuurzaagmachientje (proxxon *%#$ding) en een bandschuurmachine staan. Voor de mensen die zich af vragen waarom het blank staat in de kelder, een geurloos riool lek
Zie hier de bandschuurmachine, heeft me veel werk bespaart bij het harddisk rekje.
En de tafelboormachine, erg handig om mee te boren
En dan hier, de CM Stacker, met de UV plexiglas platen erop gemonteerd.
De achterkant met een inside-look van de bovenste bekisting, hier wordt in een later stadium de 400W voeding in geplaatst, ook komt onderin de kast een extra voeding voor alle fan’s en neon’s, op deze manier hoop ik de rest van het systeem zo min mogelijk te belasten met “onnodig” grut.
Nog een inside-look van de bovenste bekisting.
Close-up van de inbus boutjes waarmee de ACRyan UV red 3 mm plexiglas plaat is gemonteerd.
En nog een close-up van een inbus boutje (had er lol in).
Dit is de voorkant van de stakker euh… Stacker, hier komen 3 of 2 fan’s te zitten die zorgen voor de airflow naar de HD’s en voeding toe.
Een close-up van de onderste bekisting zoals ik eerder al heb verteld komt hier het HD rekje met een extra voeding.
Hier nogmaals een foto van het “probleem-gat” omdat ik nog niet echt duidelijk heb bedacht hoe ik dit ga oplossen.
Nog een totaal foto van de binnenkant van de kast als afsluiting, en als bewijs dat ook de bovenkant van de plexiglas bekleding is vastgebout met originele GAMMA® inbus boutjes.
En ter afsluiting een foto van de bovenkant van de kast, hier komt nog een plexiglas plaat over te liggen met een stalen/aluminium plaat erover, met misschien wel een logo bedenk ik me net

.
Jaja, ze mogen niet ontbreken, de UV pics van het UV rekje.
Hij staat lekker te gloeien..

is bijna een vereiste.
En nog eentje…
En met een tijdelijke HD erin ter vergelijking, had helaas geen tijd om m’n 2 Maxtor schijven erin te schuiven.
En als laatste een foto-tje vanaf de onderkant genomen, hier is ook weer het glashelder gepolijste plexiglas te zien.
Tot zo ver deze foto-update, ik hoop dat de echte junkies addicted zijn geraakt aan deze kast

. Deze week ga ik weer gestaagd verder aan de fancontroller en misschien kan ik jullie aan het eind van de week wel een resultaat laten bewonderen

.
Stay Tuned !!