----------------------------------------------UPDATE--------------------------------------------
Beste Junkies,
Het is alweer een hele tijd geleden sinds ik iets van me heb laten horen, mijn excuses hiervoor maar ik heb het behoorlijk druk gehad met andere dingen (Pinkpop, Proefwerkweek en herkansingen). Maar in de tussentijd heb ik niet stilgezeten !! Hierbij het vervolg van het HD rekje,
[zie update 31-05-06].
In deze “drukke” tijd heb ik veel tijd besteed aan het maken van een Harddisk (HD) rekje, Inmiddels is dit rekje zo goed als af. Het enige wat er nog moet gebeuren is het schuren en polijsten van de inkepingen waar de HD’s in komen te liggen. Voor de rest is het HD rekje helemaal af.
Het HD rekje is gemaakt van AC Ryan AcrylPanel 8mm UV Blue, verder heb ik gebruik gemaakt van een paar Gamma moertjes, boutjes en hoekprofielen. Ook heb ik een aluminium buisje gedraaid op de draaibank met aan beide kanten een gat erin met M3 schroefdraad. Zoals je in de vorige update hebt kunnen zien/lezen ben ik begonnen met het aftekenen van de rekjes op het plexiglas. Hierna heb ik deze met de decoupeerzaag en daarna met de figuurzaag uitgezaagd. Nadat dit gedaan was ben ik gaan vijlen, net zolang totdat de HD’s door de gleuven kwamen waardoor ze moesten. Daarna heb ik de rekjes met de bandschuurmachine op maat geschuurd. Toen heb ik ze met schilderstape aan elkaar geplakt zodat ze (bijna) niet van elkaar afwijken. Hierna heb ik de gaten voor de aluminium profieltjes geboord. Nadat dit was gedaan ben ik weer met de bandschuurmachine aan de slag gegaan, ditmaal om de houdertje af te vlakken zodat er geen spitsen punt meet zit aan de bovenkant. Toen dit allemaal gedaan was moest het geheel nog een beetje opgevrolijkt worden, dus nogmaals met de bandschuurmachine aan de slag gegaan om het zaakje mooi vlak te schuren met korrel 60. dit bleek echter nog vrij grof te zijn en gaf geen mooi resultaat bij het polijsten, dus alles nog maar eens met de hand geschuurd met korrel 220. Nadat dit gedaan was de polijst kop in de boormachine gedaan en polijsten met die hap. Na ik denk in totaal 2 uurtjes gepolijst te hebben was er al een behoorlijk resultaat.
Maar genoeg g*l*lt, en volgens
Jeroenotje zegt een foto meer als 1000 woorden dus hier maar de foto’s:
Om maar gelijk een mooi plaatje te laten zien, hier een totaal overzicht van het rekje.
Nog een mooi plaatje, hier zijn duidelijk de gaten te zien waardoor boutjes heen komen om de HD’s op hun plek te houden. Vanwege een klein boorfoutje (het was weer eens laat geworden ja..) is het schroefdraad voor de boutjes M4 geworden i.p.v. M3.
Een plaatje van bovenaf, hier is duidelijk het aluminium buisje te zien wat ik voor het rekje heb gemaakt. Eigenlijk had dit buisje een stukje groter gemoeten maar hier heb ik tot dus ver nog geen tijd voor gehad. (en omdat ik jullie niet nog langer wou laten wachten)
Hier een mooi plaatje van het rekje met een oude HD erin, je kunt hier duidelijk zien dat het rekje op de bovenkant glashelder is (afgezien van minuscule krasje die je alleen met het blote oog kunt zien).
Hier is wat meer ingezoomd op de gaatjes waardoor de boutjes komen om de HD’s op hun plek te houden. (helaas had de camera moeite met het focussen op het plexiglas).
Hier zijn ook de boutjes te zien voor de bevestiging van de HD’s, nogmaals is hier het glasheldere plexiglas te zien (ik ben er niet trots op, lijkt alleen maar zo

).
Hier nogmaals een duidelijke foto van de bevestigings boutjes en natuurlijk het aluminium buisje waarmee de twee houders bij elkaar worden gehouden. Beide gaten zijn trouwens verzonken zodat je de kop van de boutjes niet echt meer ziet.
En nog maar een totaal plaatje. Het rekje wordt doormiddel van de aluminium profieltjes aan de onderkant van het rekje vastgezet aan de bodem van de kast. Onder de onderste “bekisting”.
En als laatste en totaal plaatje vanaf de bovenkant.
Zoals gezegd moet het rekje nog een beetje bijgewerkt worden, de gleuven voor de HD’s moeten namelijk nog fijn opgeschuurd en gepolijst worden.
Dank gaat trouwens uit naar
Jeroenotje voor het lenen van zijn digitale camera !
Ik heb er bij deze eentje op m’n verlanglijstje voor sinterklaas gezet
Dit was het dan alweer voor deze update, ik zal proberen ASAP nog een paar foto’s van de kast te posten in de huidige conditie.
Nogmaals bedankt voor de goede reacties.
Stay Tuned !!