16-06-2006, 16:02
|
#11 (permalink)
|
| Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Koradhil Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Merroc Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het, deels, ligt aan "Sapphire". Als ik me niet vergis zijn er (kleine) verschillen tussen verschillende fabriekanten als het gaat om kloksnelheden en dergelijk. Ik zelf heb bijvoorbeeld een Culb3D 9800pro, maar ik weet zeker dat als ik een ASUS oid 9800 pro zou hebben, dat het dan wel wat in de fps scheelt (positief natuurlijk). Daarentegen is de Club3D variant natuurlijk wat goedkoper. | Tegenwoordig produceren vrijwel alle hardware fabrikanten alleen nog maar kaarten zoals aangegeven door nVidia (zogenaamde reference design). Er zijn een aantal uitzonderingen, maar over het algemeen is het enige dat anders is de kleur van de kaart. Hierdoor is het verschil tussen de merken heel erg klein geworden. De voornaamste reden dat kaarten van bijv. XFX vaak beter scoren dan kaarten van bijv. Club3d is de strengere selectie die XFX toepast. De onderdelen en uiteindelijke kaarten moeten aan hogere kwaliteitseisen voldoen, zodat de fabrikant de kloksnelheid hoger kan instellen zonder dat de kaart instabiel wordt.
In principe zijn het dus gewoon dezelfde kaarten, maar vaak clocken de fabrikanten de kaarten net iets hoger dan nVidia heeft aangegeven, zodat deze kaarten beter scoren in benchmarks dan de concurrent. Ik denk alleen niet dat dit de reden is waarom Robin zo'n 'lage' score haalt.
Ik denk dat het ligt aan zijn CPU, geheugen of de geheugen timings. Om te beginnen, kijk eens in je bios en zoek naar Memory Timings. Daar moet ergens een waarde 1T of 2T staan. De beste instelling hiervoor is 1T. Stel hem daar op in. Dit zou de snelheid van je geheugen moeten verbeteren. | Stond al op 1T. Heb me cpu even op 2,2 GHZ gezet. Ik ga zo weer even testen. |
| |