Los bericht bekijken
Oud 31-05-2006, 21:05   #20 (permalink)
[J-P]Chatlie

Standaard UPDATE [31-05-06]

----------------------------------------------UPDATE--------------------------------------------
Zoals belooft een update, ditmaal over het HardDisk rekje.

Zoals je in de vorige update hebt kunnen lezen/zien ben ik van plan om een eigen HD rekje te maken waarin mijn twee 200Gb. Maxtor schijven hun onderdak zullen krijgen. Aangezien ik deze week (zolang deze nog duurt) proefwerk week heb, en ik niets nuttigs te doen had de rest van de tijd ben ik maar begonnen met het maken van de 3 plexiglas houders. Deze houders worden met aluminium profieltjes aan de grondplaat bevestigd, om het geheel bij elkaar te houden zullen de 3 houders met aluminium busjes bij elkaar worden gehouden.

Je hebt nu een beetje een beeld van wat de bedoeling is dus aan de slag dan maar...
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Eerst maar eens grofweg aftekenen zodat we een goeie lijn hebben om te volgen met de decoupeerzaag. Dan het fijne werk aftekenen wat met de figuurzaag wordt gezaagt.

Hier de tekensituatie, de ACAD tekening als spiekbriefje om alles een beetje kloppend op het plexiglas te zetten.

En na een klein kwartiertje passen en meten en niet te vergeten tekenen, staat het zaagplan op het plexiglas.

En na een krappe 20 seconden zagen met de decoupeerzaag is het houdertje van de plexiglasplaat gescheiden.

Dan even gaten boren voor de figuurzaag.

En weer in looppas naar de woonkamer om de twee inkepingen te maken waarin de HD’s komen liggen.

En na een kwartiertje inspanning volgt de ontspanning :-), even iets drinken, het zaagje losmaken en weer vastzetten en daar gaat i weer. En ja hoor, na zo’n 2 cm zagen breekt het zaagje :-|. Dus een nieuw zaagje pakken en weer inspannen. Alles lijkt goed alleen vergeten om door het gat te halen. :’( Je hoort het al ik zat met m’n hoofd ergens op een zonnig strand met een mooie da enz. enz.

En na een beetje inspanning volgde weer de ontspanning met dit als resultaat.

Een hoopje zaagrestjes, ziet er trouwens leuk uit met een UV lamp erboven :-)

En hier het resultaat, twee van de drie houders “klaar”.

Zoals je misschien al verwacht moet er ook nog geschuurd worden om alles mooi recht te krijgen. Hiermee wacht ik nog heel even totdat ik ook het laatste houdertje klaar heb, zodat ik ze alle drie tegelijk kan schuren.

Dit was dan al weer het einde van deze update, Ik zal kijken of ik ASAP nog een paar foto’s van de kast kan maken zodat jullie kunnen zien hoe ik de plexiglas platen op de bekisting heb bevestigd.