----------------------------------------------UPDATE--------------------------------------------
Hier alvast een update met de foto’s/status tot nu toe.
Om de Harddisks nou in zo’n grijze stalen CM doos te douwen ziet er natuurlijk niet uit, dus… MODDEN die hap… nou jah modden, ik zou niet weten hoe je van die stalen doos iets moois kunt maken vandaar dat het maar helemaal opnieuw moet. Dus na een aantal schetsen zijn deze ACAD tekeningen het resultaat.
Zoals je mischien al vermoed worden deze HD bays uit 8mm UV blauw plexiglas gemaakt. Ze worden aan de kast bevestigt doormiddel van aluminium profielen. Om te zorgen dat de plexiglas plaatjes een beetje stevig zijn worden ze aan elkaar bevestigt d.m.v. aluminium staafjes.
Hier is één van de 3 plexiglas plaatjes uitgewerkt.
En zo komt het eruit te zien als ze allemaal aan elkaar gekoppelt zijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu weer terug naar de kast..
Een close-up van een van de “brackets”. De uitsparing voor de crossflowfan is duidelijk te zien.
Hier is één losse bracket te zien met de aluminium profielen er al op gemonteerd.
Op deze foto is de bovenkant van de kast te zien, in de bovenkant zijn gaten geboord waaraan de aluminium profielen gemonteerd zijn.
En hier, het hetelucht “kanon” waarmee ik de plexiglas platen buig. Het speeltje kan ongeveer lucht van 900’C lucht uitspugen. Niet echt handig om je haren mee te föhnen, maar wel om printplaten mee uit te solderen.
Nog een fototje voor de liefhebbers :P
En dan krijg je dit resultaat als het een beetje wilt lukken. Om het plexiglas in de gewenste vorm te buigen gebruik ik een soort mal. Het is eigenlijk gewoon een drum van een kopiëer machine maar het werkt wel.
En hier een fotootje van de 2 platen Plexiglas die op de bekistingen komen eentje voor de bovenkant en eentje voor de onderkant.
Hier is duidelijk de inkeping te zien in het Plexiglas, deze is ervoor om de plexiglas plaat mooi aan te laten sluiten op de kast.
Hier nog een must-have voor iedere casemodder een Dremel©®. Deze heb ik gebruikt voor het afvlakken van enkele scherpe randen in de kast.
Hier is alvast één plexiglas plaat op de bekisting gelegd, ook is te zien dat de bovenste “bekisting” vastgezet is in de kast.
Hier is alvast een voorproefje van het uiteindelijke resultaat, maar zoals je ziet is het nog lang niet klaar want het moet nog met de hand bij elkaar gehouden worden :-(
En nog een fotootje om het iets duidelijker te maken.
Dit gat wordt uiteindelijk opgevuld met een stukje Plexiglas (UV rood 3mm), jammer is alleen dat dan altijd een afscheiding te zien blijft tussen de 2 platen plexiglas. Iemand hier een oplossing voor????
En als laatste een plaatje van het Acryl Plexiglas.
Dit was de update al weer, je bent nu bijna up-to-date, ik heb ondertussen al weer de plexiglas platen vastgezet op de bekisting maar hier moet ik nog foto’s van maken.
Dus, Stay Tuned en tot de volgende update.