<center>

</center>
Hallo Junkies,
Welkom bij mijn eerste “echte” casemod project, Voorheen heb ik al wel eens eerder een computer onder handen genomen maar dat was met een beperkt budget(<€50,-). Het idee van deze casemod begon bij het rondsurfen op het internet, na heel veel worklogs doorgespit te hebben ontstond langzamerhand een idee. Dus als eerste op zoek naar een kast, mijn oog was ondertussen al gevallen op de CM Stacker, omdat deze kast ruim van opzet is en een strak uiterlijk heeft moest dit toch echt wel de basis worden van mijn project.
Toen begon ik met het maken van schetsen, de kast kwam er steeds beter uit te zien en het idee was geboren. Om jullie niet langer in spanning te houden hier het plan:
De nadruk komt te liggen op het moederbord, hieromheen komt een “bekisting” van UV rood Plexiglas. In het onderste deel van de kast (waar de 2e voeding geplaatst kan worden) komt een bekisting van MDF waar het plexiglas op rust. Hetzelfde gebeurt aan de bovenkant van de kast. Om het geheel een beetje mooi te houden wordt het plexiglas rond gebogen m.b.v. een über hetelucht föhn. De voorkant van de kast blijft zo veel mogelijk in originele staat, wel komt er langs de roosters een UV rode lijn te lopen.
Nu weten jullie het plan, maar toen... voor een mooie casemod is geld nodig dus begon een lange eenzame periode van sparen.. nadat ik een aardig kapitaal had opgebouwd ging de eerste bestelling de deur uit. Deze bestelling bestond uit de volgende dingen: CM Stacker, 3 platen 3mm ACRyan UV red, ACRyan gaas, en 3 Al FAN’s.
Voor de Hardware gebruik/misbruik ik mijn huidige pc, hieronder een aantal specs:
Proc: AMD Athlon XP 2700 +
Mobo: Asus A7V600
Mem: 2 x 512 Mb OEM
Grap: Asus V9999 LE (Nvidia 6800 LE)
HD: 2x Maxtor Diamond 9 (200Gb - SATA)
TV card: Asus P7131 Dual
Om jullie uit je gedachten in de werkelijke wereld te helpen hier een aantal foto’s
---------------------------------------------------------------------------
Zoals te zien is hier een van de bekistingen aangebracht, deze is gemaakt van 2 MDF platen en 2 aluminium hoek profielen.
Hier zie je een van de Plexiglas platen gebogen en wel op de bekisting liggen, deze word doormiddel van GAMMA inbusboutjes vastgemaakt aan de bekisting. Ook is te zien dat er een uitsparing is gemaakt voor de Cross-flow fan.
Zoals verteld ook aan de bovenkant komt een zelfde bekisting, met daarop het plexiglas.
De “brackets”worden met aluminium hoek profiel aan de boven en onderkant van de kast bevestigt.
Hier zie je duidelijk de aluminium profielen zitten.
Tjah, dit is dus een klein foutje. Je ziet duidelijk de ruimte tussen de fan en het plexiglas.
En alsof dat niet genoeg is ook een scheur in het plexiglas, deze plaat moet dus opnieuw gezaagd en gebogen worden.
Voor zover deze start-topic, hierna volgt ASAP een update met meer foto’s en uitleg.
Ik hoop dat jullie het iets vinden!!
------------------------UPDATES------------------------
Update [29-05-06] Update [31-05-06] Update [22-06-06] Update [23-06-06] Update [27-06-06] Update [30-06-06] Update [14-07-06] Update [15-09-06]