Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door frankee -douche slang mesh achtig iets :P ik heb overigens een bende kabels in mijn kast die nergens heen gaan, (van moederbord naar dvd drives naar niets, naast de IDE kabel jeweetoch....), kunnen die er uit (na ze langs de dvd drives zijn geweest dan he :P)? |
Ik neem aan dat je de IDE kabel (3 aansluitingen, meestal plat en zo'n 5cm breed) bedoeld? Die hebben 3 aansluitingen, 1 voor het moederbord en 2 voor cd/dvd/hd drives. Het is niet mogelijk om daar een single kabel van te maken door simpelweg de kabel af te knippen direct na de middelste connector. De middelste is namelijk Slave, terwijl de laatste Master is. Je bios wil minstens een Master hebben, waardoor het niet mogelijk is die zomaar af te knippen. De middelste is voor zover ik weet wel probleemloos te verwijderen (hoewel je dan een lelijke kabel overhoud en je die connector net zo goed kunt laten zitten). Een goede optie is om gewoon de achterste (master) aansluiting te gebruiken voor je cdrom speler, en de rest van de kabel in te korten als dat nodig is (dmv. vouwen). Nog meer goede tips voor het netjes wegwerken van je IDE kabels vind je in
deze tutorial.