Ik ben de laatste paar dagen bezig om een kleine website op te zetten voor het bedrijf van mijn moeder. Zij heeft zelf een eenmans-architectenburo. Ze tekent nog steeds ambachtelijk op de tekentafel, en bouwt zelf alle maquettes met de hand (waar zou ik mijn casemod-creativiteit nou vandaan hebben?

) Ze heeft enorm veel klanten, contacten in de bouwwereld en veel geinteresseerden maar geen digitaal visitekaartje. Het zou geweldig zijn als ze haar buro via een simpele maar effectieve website zou kunnen presenteren.
Ze behoeft totaal geen ingewikkelde oplossingen, dus ik heb besloten een kleine HTML site te bouwen. Toch besef ik me dat het fijner zou zijn als zij zelf van tijd tot wat foto's kan toevoegen en her en der wat teksten kan bijwerken en toevoegen. Meer hoeft niet. Ik denk dan al gauw aan een Content Management System. Hiermee zal ik wel wat php moeten gebruiken maar dat is geen probleem.
Ik heb eerder al grotere opensource CMS website systemen gebruikt zoals e107 en Mambo, maar dit zou echt overkill zijn voor het doel dat ik voor ogen heb. Mijn vraag is, wie heeft er ervaring met kleinere CMS oplossingen, en wat voor *gratis* CMSjes zijn er verkrijgbaar? Uiteraard heb ik me al helemaal het schompus gezocht op Google, maar veel bruikbaars kan ik niet vinden. Natuurlijk zou ik ook zelf een CMS kunnen leren schrijven, maar ik zou liever een kant en klare oplossing gebruiken en implementeren.