Update 8
Na een flinke tijd weer een update. Ik heb niet altijd evenveel zin en tijd gehad. Afgelopen week de hele tijd op school voor een projectweek. Onze opdracht was om een wipkip te herontwerpen :P
Ik had de kubus al een tijdje steeds in delen. Alle monteerbare platen lagen op een stapeltje. Daarom heb ik alles even in elkaar gezet en een overzichtsfoto te gemaakt.
Toen was het tijd om weer een plaat te gaan maken. Deze keer de plaat aan de bovenkant binnenin. Hier moesten natuurlijk stukjes uit voor alle hoekijzertjes.
Bijna klaar:
Volledig gezaagd, geboord, getapt en gemonteerd:
De eerste hoekjes voor het monteren van de harde schijven waren vastgemaakt. Daarmee zaten al twee platen vast. Er moest natuurlijk nog een tweede rij van deze hoekjes komen. Die dienen straks niet om iets aan vast te zetten. Ze zitten er vooral voor de sier en als steunpunt voor de harde schijven. Je zult het wel duidelijk zien als het klaar is :P
De gaten zitten erin. De middelste heb ik moeten zagen met losse figuurzaagjes, omdat ik de figuurzaag op die afstand niet kon spannen. Dat was echt rotwerk.
Closeup van de zaagjes :P
En hier zitten alle 4 de hoekjes gemonteerd
De volgende fase was het boren van de gaten voor de harde schijven. Dat moet nogal precies. Ik heb alleen maar 1 reserve-hd, dus het blijft nog een beetje leeg :P Ik ga niet bij elke foto een verhaaltje zetten, het wijst zich zelf wel.
Dit pastte niet. Ik heb tijdelijk maar even het stukje eraf geschroefd, dan bedenk ik er later wel een oplossing voor.
De andere twee plaatjes plexiglas:
Bij het bekijken van de foto's kwam ik erachter dat de laatste twee plaatjes omgewisseld heb. Gelukkig is dat een kwestie van los en weer vastschroeven :P
Over een tijdje heb ik weer een weekje vakantie. Dan zal ik ook wel weer wat doen