Zijkantjes uit plexiglas haal ik met deze dingen eruit:
http://members.chello.nl/j.put2/wwwu...yingbench9.jpg
Er zijn verschillende benamingen voor die dingen, klokboren, gatenboren, gatenzagen, dus vandaar het plaatje.
Met zon ding maak je in plexiglas iig een gat. Dat gat is nog vrij scherp daarna, daarom ga je met een veil de scherpe randjes even afveilen zodat het niet zo scherp is allemaal.
In metaal maak je met deze dingen iig geen gaten, tenzij je er eentje hebt voor metaal maar die zijn vrij duur. In metaal kan je dit klusje het beste doen met een dremel omdat je veel scherpe hoeken hebt en dat is lastig te doen met een decoupeerzaag.
De rubberen randjes die sommige mensen gebruiken, komt van 2 bronnen: de auto tuningszaak, en de electronicazaak. Bij de autotuning shop heet het iets van afwerkprofiel als ik me niet vergis, bij electronicazaak heet het gewoon snoer. Wat je in principe moet doen is een tweedraads 0.5mm2 draad kopen, de twee aders (dus het koper, en de bruine/blauwe plastic omhulsel) er vanaf halen, zodat je alleen een wit snoertje overhoud. Die snij je aan 1 kant open, en vouw je over het gat heen, al dan niet vergezelt van een beetje lijm.