Update 7
Na een tijdje weer eens een update. Ik heb de laatste tijd gewerkt aan de ophanging voor de harde schijven. In de eerste update is al te zien hoe ik van plexiglas wat gezaagd had. Deze stukjes gebruik ik nog steeds, ik heb alleen lang na moeten denken over de manier waarop ze vastgezet moesten worden. Ik wilde dit het liefst zo onzichtbaar mogelijk, maar dat was niet haalbaar. Het grootste punt was namelijk dat de hd's ook nog gemonteerd en gedemonteerd moeten kunnen worden :P Aangezien ze tussen twee horizontale platen in zitten, moesten ze er aan de voor- zij- of achterkant uit. Aan de zijkant kan ook niet, want daarvoor is te weinig plaats. Mijn plan is om ze er aan de achterkant uit te kunnen laten schuiven. Dan moet ik nog een luikje maken, of de gehele achterplaat moet eraf. Dat zie ik wel weer als ik daarmee bezig ben :P
Zo, nu even wat pics om mijn verhaa watl duidelijker te maken
Zoals altijd, eerst aftekenen:
Toen was het tijd om 16 stukjes hoekprofiel te zagen, te boren en te vijlen:
Het moeilijkste was het om gaten te zagen van 2x10mm. Ik heb het eerst ruw gezaagd met een figuurzaag, en dan 'gevijld' met een klein handijzerzaagje. Die heb ik gesloopt en er een stuk afgehaald, hij was toch niet scherp genoeg om mee te zagen :P Op de foto zijn alvast 4 gaten klaar, maar de hoekjes zitten nog niet vast:
Van de andere kant:
Hier zitten de hoekjes wel vast:
En zo ziet het eruit aan de achterkant (in het echt minder wazig :X ):
Dat was de onderste plaat. De plaat aan de bovenkant ging net zo, alleen zat het frame bij twee hoekjes in de weg. Daar moest dus een stuk uit. Hiervoor heb ik maar een keer de dremel erbij gepakt. Ik werk er niet graag mee, maar nu kon het niet anders:
En dat dan aan allebei de kanten. Daardoor pastte de plaat nu wel:
En nog een close-up
De twee platen samen met hoekjes zien er zo uit:
Even alvast kijken hoe het eruit gaat zien:
Toen was het nog een kwestie van gaten boren en draad tappen in het plexi:
En de tweede zit ook vast:
Van iets dichterbij:
De oplettende lezer heeft al gemerkt dat je zo geen harde schijven vast kunt zetten

Er komen natuurlijk nog 2 platen achter. Deze leunen allebei ook weer tegen 4 hoekjes. In deze hoekjes komen geen gaten, omdat je deze met geen mogelijkheid vast kunt zetten. Het geheel zit straks stevig genoeg vast.
Tot de volgende update, in 2006