Los bericht bekijken
Oud 4-12-2005, 20:41   #1 (permalink)
Thadeez

Thadeez's schermafbeelding

Standaard [CIP] Project: Ronin (Update 2 januari 2006)

Welnu, na het afbreken van mijn lopende casemod project heb ik wel wat uit te leggen. Omdat ik hier eigenlijk geen zin in heb doe ik dat lekker niet, maar ik verblijd jullie wel weer met een "naar eigen zeggen" geweldig nieuw project.

Aangezien ik het wel een beetje gehad had met Project C.O.P. welke al lange tijd als mainrig dienst deed, vond ik het tijd voor ene geheel nieuw project. Omdat ik eigenlijk nog nooit iets anders dan een custom case heb gebouwd leek het me leuk om me eens te wagen op het reguliere CaseMod gebied

Ik heb weken lopen peinzen wat nou de ideale vorm zou zijn, ik kwam er gewoon niet uit. Een liggende case was al door talloze mensen gedaan, maar de staande vorm is al helemaal oud. Toch koos ik voor de laatste optie, maar ik zou mezelf niet zijn als ik daar eens een flinke draai aan zou geven. Ik wil de case wat "spieren" geven, een robuuste uitstraling.

Om maar meteen af te trappen met wat pics, alhier de SketchUp tekening. Ik wil de nadruk op Sketch leggen, aangezien dit slechts een leidraad is, en niet het uiteindelijke resultaat.

Voor de roosters ga ik gebruik maken van het A.C. Ryan Mesh panel. De uitbouw zal volledig uit aluminium worden gemaakt.

The victim... Lelijk he?

Alhier het deels uitgezaagde nieuwe front.

Een stukje verder in het proces sta ik tijdens Regroup 14 op de A.C. Ryan Studio stand. Hier werden mods op verzoek uitgevoerd en kon ik lekker mijn gang gaan met mijn eigen case.

Ik ga morgen weer een hele dag lekker in de schuur verder, dan zal ik jullie ook voorzien van wat meer detailpics.

Stay tuned!

Update 5 dec

Zoals geplanned ben ik vandaag weer eens lekker de skuur ingedoken om wat verder te werken aan Ronin. Het doel van vandaag was het afmaken van het onderste deel van het linker zijpaneel. Zie de foto's met commentaar:

Omdat de hoek van de twee platen aluminium niet helemaal 45 graden is gaan we zelf wat fabriceren. Daar hebben we wat stukjes aluminium strip voor nodig, netjes op maat gezaagd. Aangezien ik straks hetzelfde moet doen voor de andere kant maak ik daar ook meteen hoekstukjes voor.

Even de hoek opmeten...

In de bankschroef rechtzetten, en dan buigen maar.

Perfect!

De eindproducten:

Deze popnagelen we nu vast op een van de panelen...i love popnagels

En hier zitten ze alledrie vast, klaar om het andere paneel op te monteren.

De bankschroef is multifunctioneel

Hier tekenen we het 120mm gat af:

Dan boren we een gat om de decoupeerzaag in te laten zakken en proberen we een mooi rond gat te creëren.

Aardig gelukt, tijd voor wat vijlwerk.

Klaar!

Omdat ik erg nieuwsgierig ben maak ik alvast een stukje A.C. Ryan mesh op maat...

De staanders die het geheel op de sidepanel vasthouden:

Een paar popnagels maken het werk af en ziehier het resultaat. Let niet op de oneffenheden, kieren, krassen en andere rotzooi. In een later stadium wordt dit alles in een keer weggewerkt!

Achterkantje:

En een voorproefje hoe het met wat mesh combineert

Tot de volgende keer Morgen verder.

Een kleine update, een paar dagen geleden heb ik nog even een stuk uit het sidepanel gedremeld. Dit omdat het overbodig geraakt is met onderste stuk van de "uitbouw".

Aan de bovenkant gaat er ook nog wat uit, en wanneer de onderste en bovenste uitbouw delen gemonteerd zijn kan ik het resterende gat (dat al in het panel zat) opvullen.

Update 1 januari 2006

Ik kon me geen beter medicijn tegen de knetterende koppijn (katertje?) verzinnen dan een uurtje modden Ik heb in dit uurtje het bovenste deel van het linker zijpaneel onder handen genomen. Eerst moest er een gat uit, en daarna de constructie maken om de nieuwe zijplaat op vast te zetten. Zie hieronder de foto's:

Allereerst even wat dremelwerk... 2 schijfjes.

Daarna even het idee met tape vastzetten om te zien wat we uiteindelijk willen bereiken:

En dan hier het resultaat. Komt overeen met de manier waarop ik de onderste constructie gemaakt heb. Wat hoekprofiel, popnagels en stukjes alu.

Alles zit al lekker stevig vast, nu rest alleen nog het smalle onderste plaatje. Ik wil alleen nog even kijken in wat voor vorm ik gebruik ga maken van een roostertje met Meshpanel.

Update 2 januari 2006

Zoals beloofd vandaag weer lekker verder gewerkt aan het paneel. De volledige basis is klaar, helaas ben ik niet toegekomen aan het plamuren. Foto's:

Detailshot van de zijkant van het bovenste deel.

Omdat het ronde gat in het onderste deel per ongeluk VEEL te groot was....oops..moest ik hier wat op verzinnen. Ik vond ergens nog een RVS plaatje met een perfect gat voor een 120mm fan. Zonde om dit niet te gebruiken. Deze zit erachter gepopnageld en de fan en de meshx fanguard komen hierachter.

Ook hier zal een laag plamuur worden gebruikt om het te grote van het buitenste gat te dichten.

En zo ziet het geheel er momenteel uit. Let nogmaals niet op de rotzooi, alles wordt mooi bedekt en geshaped met een lekkere laag plamuur (de popnagels zullen dan ook niet meer te zien zijn.

Next up: Plamuur-O-rama!