Discussie: Casejunkies Nieuws
Los bericht bekijken
Oud 28-10-2005, 19:06   #12 (permalink)
eXistenZ

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eXistenZ
Mijn onderschrijft werkt voor het eerst hier op CJ schrijft iemand mijn naam goed
Ik doe het volgens mij altijd goed
Dan valt het ook niet op

Brantje, als CJ een RSS feed levert die door PHP wordt geparst door de server van CJ, heb jij er geen last van dat het PHP is

Wat jij wil is een kant en klaar stukje text dat jij in dit geval zo op je site kan plakken via een iframe en klaar is Kees. Dit zou mooi wezen, maar dan kom ik en wil weer net even wat anders, en dan komt Jan en PO en Kees, en die willen ook precies net wat anders, enzovoort.

Dat zie je nu al, CJ houd er een custom plaatje op na en jij wil graag wat anders.
Als de server RSS parst, heeft niemand wat te klagen, want dat is de standaard voor nieuwsfeeds. Wil je wat anders? Best, neem de RSS feed als uitgang en programmeer wat je wil.

Op deze manier weet iedereen wat hij/zij er aan heeft en kan de RSS feed gelezen worden door verschillende RSS readers of met sommige browsers, waaronder Mozilla Firefox, of met je LCD software op je LCD worden weergegeven.

Dus je het op je site wil laten zien, zal je zelf ook aan de PHP moeten om de RSS feed weer netjes te parsen tot HTML.