Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door stonestrong Pff, dat ene kabeltje ligt hangt toch maar aan de achterzijde. Je vergeet wel dat je met je SLI @ 7800XT rond die 1400 € draait, terwijl je een goede crossfire hebt voor de helft van de prijs. Mijn maximum budget is 1400 € dus, dan heb ik graag wat hardware om die vette kaart mee te gebruiken ook. En, een 7800 heeft ook al een athlon FX-57 nodig wil je er echt alles uithalen heb ik me laten vertellen, wat de totaalsom rond de 2800 € of meer brengt denk ik  |
Als je budget 1400 euro is dan kan je denk ik beter naar een single card oplossing kijken aangezien sli of crossfire eigelijk alleen nuttig is als je 2 high end kaarten bij elkaar steekt.
Wat je denk het beste kan doen is wachten op de x900, die zal wel sneller zijn dan de 7800gtx en het is later wat simpeler te gebruiken met crossfire omdat je niet persee dezelfde kaart erin hoeft te steken. Maar een athlon 4000+ is wel het minimale wat je eigelijk moet hebben om voordeel van deze kaart te hebben.
Maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat jij wil van je pc. Als je op 1600x1200 met 6x/16x aa/aaf wil draaien zal je dik moeten investeren maar als je 1280x1024 met 4x/8x aa/aaf genoeg vind (is imo ook genoeg tenzij je een 24inch scherm oid heb) dan heb je aan 1 videokaart ookal genoeg.