Los bericht bekijken
Oud 18-02-2005, 15:48   #40 (permalink)
Alexander Online

Standaard

Natuurlijk is dit herkenbaar. Ik hoor iedereen hier zeggen, vraag geld etc. Bij minder bekende mensen is het geen prob, maar bij goede kenissen durf ik zoiets niet altijd te vragen.
De overbuurman had Wireless van de Aldi gekocht maar het lukte niet, en hij vroeg mij om te helpen. Ik heb het gedaan, en met plezier, want ik vond het best leuk om met wireless te spelen. Als dank heb ik een boekenbon van €20 gekregen. Dat vind ik nou leuk, het waren aardige mensen etc, en hij komt de volgende dag met een boekenbon an de deur.
Wat ik zelf ierritant vind is altijd op verjaardag zo van "Heey Alexander, ik hoor de dat je een eigen bedrijfje hebt, vertel" en vervolgens probeer je deze mensen van erg laag computer niveau uit te leggen wat webhosting en domeinregistratie is
Mijn oma,. 75, is weduwe en verveelt zich soms, en ze heeft onze oude P2 gekregen. Ik heb haar wat basis dingetjes uitgelegd van win99, en inbelaccount opgezet. Maar ik moet zeggen, ze kan het goed (voor iemand van 75). En wat ik erg leuk vind, is dat ze het ook wil leren. Ze gaat zelf op een cursus, en koopt een boek Windows voor Senioren, dat is echt leuk.
Maar het kan ook erg vervelend. Jongetje die ik kan, 14, "Ja ik heb mijn eigen pc, maar altijd problemen mee, ding van de AH, daar ligt het aan. Ik vraag wat er aan mankeert, "er komen soms heel veel reclame dingen en in internet explorer zitte heel veel search dingen". m.a.w., spyware.. zucht... en nog eens zucht. "ik klik nooit op ja ofzo"...
Of de baas waar ik vakantie werk deed adsl aangelegd. Computer 1 puinhoop.. maar firewall? wat is dat? Virusscanner? Dat kan toch zo niet meer? En zoals widow al zei, gelijk afhaken omdat het te lastig klinkt. Als je wilt computeren, toon dan wat inzet.
Ik vind het niet altijd erg, vaak is het voor familie ofzo, die zijn er dan erg blij mee, maar soms is het echt vervelend. Gelukkig dat ik thuis de pc beheer Mijn moeder kan wel internetten, emailen, typen etc, wordt ook wat "digitaler" zoals "Mail dat gewoon" , maar dingen ozlas minimaliseren een taakbalk, dat snapt ze niet :/
Genoeg geklaagd, ik overleef het wel
Alexander Online is offline   Met citaat antwoorden