Los bericht bekijken
Oud 13-02-2005, 15:04   #33 (permalink)
Lampje

Standaard Re: Het leven van de gemiddelde computer-nerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the widow maker
Donderdag middag 10 feb.
Ik kom thuis van stage, niemand is thuis en ik ga ff lekker harde muziek draaien. Paar minuten later gaat de telefoon, ik dacht dat het de buren waren over de harde muziek. Deze keer was het de vader van iemand waarmee ik op de middelbare school in een klas zou hebben gezeten. Ja, ik heb een vraagje, ik hoorde dat jij nogal into computers bent en ik zoek een kopietje van Windows server 2003 pro. Ik wist dat die CD ergens op mijn stage in een laatje lag en meteen kwam de vraag of ik voor morgen ff een kopie kan draaien. Ik moet nu dus mijn werk/opleiding op het spel zetten om iemand die ik niet ken een kopie te kunnen geven waar ik geeneens geld voor kan vragen. Nee, en dan vind je het raar dat ik dat niet doe
Kaartjes printen met onderstaande gegevens en zeggen dat ze daar gratis illegale kopies kunnen bestellen:
BSA Nederland:
Postbus 1170
1000 BD Amsterdam
Email: infoNL@bsa.org

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the widow maker
Vrijdag avond, 11 feb.
Net nadat het eten op is, wil ik naar boven lopen naar mijn PC. Totdat de telefoon over gaat, mijn ouders stonden af te wassen dus ik pak hem op. Nog voordat ik mijn naam kon zeggen krijg ik al een heel verhaal aan te horen dat de virusscanner het niet doet en dat internet ook niet wil werken maar email wel en of ik nu langs kan komen. Ik had ook zoiets, als je internet niet goed is dan bel de je ISP op of de maker van de virus-scanner en dan vraag je hun maar wat je kan doen, ik ben geen helpdesk. Dat drong niet echt door en al snel kwam de vraag of ik niet langs zou kunnen komen. Nou het komt niet echt uit, ik ben bezig met een verslagje. Ow, maakt niet uit, morgen kan ook! Weer uit beleefdheid doe je een toezegging om langs te komen, maar dan wel voor vrijdag middag ergens. Zo laat mogelijk in de middag, 5 uur, de meeste mensen gaan eten rond 6 uur dus ben je hooguit een uurtje kwijt. Nou weet ik nu al dat het dus een dik virus of adware is dat de PC loopt te verklooien, en dat je dus eigenlijk de rotzooi van een ander opruimt. De user is te dom om zelf de ad-aware en virusscanner te draaien en op te letten op internet, dus komt het gewoon op neer dat jij moet komen op de rommel virtueel op te ruimen
PC mee naar huis, Hitmanpro installeren, filmpje in de DVD en na afloop 40 euro rekenen omdat je 2 uur 'bezig' bent geweest