Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Daffy_Duck Help mensen het zelf te doen, dus speel voor leraar kost even tijd en moeite maar scheelt later erg veel van je tijd. |
Het probleem is dat veel mensen die ik help de leeftijd van 65+ al gepasseerd zijn, en daarom is het lastig mensen dingen aan te leren. Een mailtje of een website bezoeken is gesneden koek voor ze, maar zodra de virus scanner met errors aan komt zetten weten ze niet wat ze er mee moeten doen. Omdat die mensen toch al niet meer in de kracht van hun leven zitten vind ik het een beetje sneu om dan te zeggen van UTFG en zoek het verder maar uit. Bijna alle mensen uit deze leeftijd-categorie ken ik van vroeger in de vorm van buren of mensen die hier in de buurt hebben gewoont. Ik probeer wel een beetje duidelijk te maken dat door een bepaalde error code in google te tikken ze het probleem kunnen oplossen maar dan is de volgende keer internet stuk en dan kunnen ze dus niets meer met een foutmelding dat het modem bezet is. En dan zit er weinig op om langs te gaan en te kijken wat er is.
Dit soort dingen komen niet elke week 4 keer voor, soms zijn er weken dat er niets gebeurt (vakantie) en als het hoogtij is dan bijna elke dag wel. De meeste mensen die ik help ken ik