Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Lampje Wat ik nog het ergste vindt is dat het ons weer eens de strot wordt afgeduwd. Waar kan ik de kosten voor een legitimatiebewijs verhalen, kan ik het van de belasting aftrekken o.i.d. ?? Nee, natuurlijk niet. Jan modaal is weer jan L*L en mag betalen.
Anyway heb ik m'n legitimatie altijd bij me, maar dat heb ik al jaren, dus dat heeft geen ruk met de wet te maken. |
Zoals je zegt heb je je legitimatie al jaren bij je, dus wat zanik je nu over kosten terughalen? En niet alleen die Jan van jou moet zich houden aan de regels maar iedereen.
Uiteraard heb ik legitimatie bij me al ongeveer 23 jaar alleen heet dat rijbewijs.
We moeten in Nederland eens niet zo zeuren, al jaren praten we over illegalen en mensen die zwartrijden, spijbelen en rotzooi uithalen en dat daar eens iets aan moet gebeuren........
Nu gebeurd er eindelijk wat en dan weer zeuren ! Laten we eindelijk blij zijn dat er eens iets gebeurd.
Elke vergelijking met joden en/of davidster is pure onzin. Deze ster betrof een bepaalde bevolkingsgroep en deze indentificatie plicht is er voor iedereen. Bovendien is het doel van deze plicht een totaal andere. Als je niets te vrezen hebt of nergens voor hoeft te vrezen dan kun je het alleen maar een goede regeling vinden.
Naar mijn idee zouden er nog veel meer regels aangescherpt moeten worden.
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door R@mon Voorheen nam ik het nooit mee, nu probeer ik er aan te denken. Ik heb vrijwel wel altijd mijn bromfietscerticaat bij me maar dat is schijnbaar niet geldig voor legetimatie  (zoiets heb ik tenminste gehoord). Ik vraag me wel af hoe dit met oudere/bejaarde mensen moet...? |
Ook oudere en bejaarden kunnen een id bewijs halen hoor, ze zijn precies hetzelfde als jij en ik.