Toetsenbord PS2 vs USB Ik heb een tijd terug een nieuw toetsenbord gekocht van Logitch, het gaat hier om een goedkoop internet toetsenbord. Aan de bovenzijde bevinden zich een paar extra knoppen voor internet en volumeregeling. Tijdens het spelen van een paar games kwam naar voren dat bepaalde toetsencombinaties problemen op leverden.
Ik ben gewend met WASD te spelen. En bij Counterstrike kwam het volgende naar voren. Als ik tegelijk de W, D en Shift indruk geeft mij mobo een piep. En mijn mannetje deed niet wat ik wou. Bij dezelfde beweging in de andere richting W, A en Shift had ik dit probleem niet. Daarna heb ik mij oude toetsenbord gepakt en dit werkt in beide richtingen.
Na wat onderzoek op het internet ben ik er achter gekomen dat dit te maken heeft met de kanaal indeling van de verschillende toetsenborden. Indien men meer dan 2 toetsen indrukt die op het zelfde kanaal zitten kan het moederbord deze gegevens niet meer verwerken, en dit is dus het probleem met mijn nieuwe toetsenbord.
Nu is dus mijn vraag of dit probleem zich ook voordoet bij USB-toetsenborden. Ik ben namelijk erg tevreden over mijn nieuwe aankoop alleen het feit dat ik er niet mee kan gamen heeft er toe geleid dat ik mijn oude weer aangesloten heb.
Drivers installeren van het toetsenbrod maakte trouwens niks uit, en verdere info hierover heb ik niet via google kunnen vinden.
BVD |