Los bericht bekijken
Oud 26-12-2004, 16:17   #1 (permalink)
the widow maker

Standaard Gevolgen van een jaar kraanwater in je WC + sloop radiator

Afgelopen tijd waren de temperaturen van mijn WC erg hoog, waar ik normaal iets van 30-35 had zat het nu rond de 50 tot 60*C. Aangezien ik een nieuwe kast had bestelt wou ik die WC zooi niet meer hebben in mijn nieuwe kast en had ik dus een gigantisch smerige WC setup liggen. Het CPU blok is er eentje van innovatek en zag er op een zonnige stralende dag zo uit.

Omdat ik lekker goedkoop wou zijn met mijn watercooling had ik op de sloop een radiatortje gescoort. DIe heb ik een keer uitgespoelt met zoutzuur zodat al het kalk een beetje los komt. Niet alleen toen ik de radiator los had kwam er veel kalk uit, maar ook naderhand toen ik hem weer in mijn watercooling setup had gedaan. Dat heeft zo dus ongeveer een jaar gewerkt, ik heb nooit echt speciale koelvloeistof gebruikt maar meestal gewoon kraanwater.

Omdat ik al bijna niet meer door het cpu blok heen kon blazen en het ding ook lekte had ik het wel gehad, en zaagte het blok open. Schrik niet, zie hier de gevolgen van goedkoop met je watercooling willen zijn.

Dit is dan mijn reservoir een paar dagen geleden, dikke laag kalk erin

Zo zag mijn pomp (Eheim) er van binnen uit.

En deze berg rans is de kern uit mijn CPU blok. De donkere randjes waren ooit mooie kanalen, maar die zitten nu volgeslipt met bagger en kalk. Kan je je voorstellen dat hier water door heeft gestroomt?

Dit is de andere kant van het CPU blok, hierin zit dan zegmaar de koperen kern.

Ik heb met een schroevendraaier even een kanaal uitgebaggert en toen zag het er dus zo uit. De kanalan zijn ongeveer 4mm diep.

Dit wazige ovale gat was ooit de toevoer van het water, maar die zit nu volgeslipt met kalk.

Dit is een foto van de bovenkant van het CPU blok, waar de thules in worden gedraait. Je ziet hier ook hoe ik het blok heb geopent, door er een gat in te boren, vervolgens met een zaag de bovenkant en zijkant doorgezaagt en toen met een hamer en een moer door het gat in de bovenkant de koperen kern eruit getikt.

Voor mij dus geen radiator's van de sloop meer, ik heb mijn lesje wel geleert. Wie goedkoop radiator's wilt scoren moet hier eens kijken, dat zijn radiators van Aquacomputer met schade. Sloopradiator's laat ik iig lekker liggen de komende tijd .
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden