Discussie: Oudjaar
Los bericht bekijken
Oud 13-12-2004, 23:13   #55 (permalink)
YGkremer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daffy_Duck
Ik heb nergens aangegeven dat jij dat deed.
Dan heb ik dat totaal verkeerd begrepen..
Citaat:
En wellicht eens beetje op je spelling letten dan snappen anderen het ook.
Ingaan op mijn tekst heeft meer zin dan mijn spelling afkeuren. Ik probeer een discussie af te ronden/ te voeren. En ik weet zeker dat er geen mensen zijn die mijn verhaal niet begrepen hebben, behalve jij mss. NOFL maar jij zei het.
Citaat:
Nee er kan geen sprake zijn van verantwoord mee omgaan illegaal vuurwerk is niet voor niets verboden wellicht omdat er gevaren aanzitten die jij en ieder ander niet kunnen inschatten.
Ben ik het niet mee eens. We wonen in the middle of nowhere. Dieren zitten binnen dus de 'harde' knal hebben ze amper last van. Omdat muren dat voldoende afschermen. Zowieso worden harde geluiden door alle dieren afgeperst in hun oren. We hebben zelf ook 2 hele belangrijke honden die afhankelijk zijn van hun oren. En wat is niet verantwoordlijk als een strijker/nitraat op een afstand van 50 mtr afknalt? Zelfs met een betonstrijker is er op 15 mtr geen gevaar meer omdat de snelheid van de rondvliegende delen al zo gedaald is door de weerstand van de lucht dat het geen gevaar meer kan leveren. Hoogstens in een oog maar dat zal tijdelijk pijn doen.
Citaat:
Van verscherping geen sprake? 3000 verkooppunten minder in Nederland dit jaar omdat ze niet voldoen aan veligheidseisen.....
Waarom verkopen heel veel winkels hier in de buurt dan ieder jaar weer zwaarder vuurwerk? Liikt me geen verscherping. Veiligheids eisen zijn meestal de bunkers waar het in bewaard ligt.Omdat ze beter beveiligde bunkers niet kunnen betalen of er geen ruimte voor hebben. Dus niet om het vuurwerk zelf. Ook word het overgrote deel van het vuurwerk uit duitsland, belgie en nederland door Schuurman uit Leeuwarden gemaakt. Deze fabrikant maakt ook handgranaten en ander klein explosie materiaal voor het leger e.d. Die lui weten echt wel wat ze doen. Ze zijn bv. DE experts op het maken van lange tijds ontstekingen zoals in strijkers en handgranaten en dat soort grut.
Ongelukken door vuurwerk komen door mishandeling of misbruik van vuurwerk. En meestal niet door het vuurwerk zelf. Ook illigaal vuurwerk word aan strenge controles ondergaan. Alleen is het aantal dB of het kruitsoort te zwaar of giftig ofzo. Daarom mogen ze niet in nl gebruikt worden. Maar die regels beginnen langzaam aan te verzachten (Over het soorten kruit en het aantal dB dat een ontploffing max mag maken.
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden