Discussie: Oudjaar
Los bericht bekijken
Oud 13-12-2004, 16:47   #52 (permalink)
Daffy_Duck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YGkremer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daffy_Duck
Illegaal harde klappen en vooral niet denken aan dieren en mensen die er bang voor zijn.
Hier geef je aan dat illigaal vuurwerk op mensen en dier worden toegeworpen

Citaat:
Dus verpesten het voor burgers die normaal gekeurd vuurwerk bij de winkel kopen. (
Ik koop al m'n vuurwerk in de winkel. En ja ik vind illigaal leuker want ja, dat knalt harder he. Er zijn ook mensen die van de knal en de dreun houden en het is voor mij niet leuk als ik met astronauten of bamboo crackers ga gooien. Want in het midden van een voetbalveld valt dat niet zo op :P
Zowieso matig ik mijn toon wel wanneer dat toepasbaar is. Ik heb het gevoel van beschuldeging en dus spreek ik vanuit beschuldeging. En over welke aanscherping van welke regels? Iedre jaar word legaal viirwerk zwaarder en harder. Strijkers waren eerst zo illigaal als de pest en nu verkopen ze dit ook gewoon in iedere winkel in de buurt. En dan zijn het oook niet van die zachte! Net zoals lawine vuurpijlen, illigaal? Dacht het niet. Je kan ze hier overal voor 7,50 uit de winkel halen. Dus van verscherping is er absoluut geen sprake lijkt me. En als iemand met illigaal vuurwerk het lekker aansteekt en weggooid waar ie maar wil, spreek ik 'm er ook over aan! Terwijl uit jouw verhaal duidelijk was dat iedereen met illligaal vuurwerk er niet verantwoordelijk mee om kan gaan. Bekijk het maar ´s van meerdere kanten.
Ik heb nergens aangegeven dat jij dat deed. En wellicht eens beetje op je spelling letten dan snappen anderen het ook. Nee er kan geen sprake zijn van verantwoord mee omgaan illegaal vuurwerk is niet voor niets verboden wellicht omdat er gevaren aanzitten die jij en ieder ander niet kunnen inschatten.
Van verscherping geen sprake? 3000 verkooppunten minder in Nederland dit jaar omdat ze niet voldoen aan veligheidseisen.....