Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door _ferry_ Het is geverfd met verf van me ma, en vervolgens ge dry-brushed. Dan neem je dus een minimale hoeveelheid verf aan je penseel, en vrijft daarmee in de kuiltjes, zo blijft op alle delen met relief wat verf achter. Daarna blanke laklaag er over en zowel het geborstelde alu als eveneens de verf blijven mooi beschermd  |
Stoer !!
Ik kan me nog herinneren toen ik met model-bouw bezig was dat ze dat "weatheren" noemen: de verf in het potje niet roeren maar met je penseel de onderste drap, het besinksel, op pakken en vervolgens je penseel droog maken...daarna met een luchtige beweging gaan "brushen" met je penseel over het matriaal.
Verbluffend is het resultaat wat je daarmee kunt behalen ! Het voegt zeker wat toe aan de "echtheid" van het geen je mee bezig bent: schaduw, versletenheid of het "gebruikte"....
Net als wat The_Resetter zojuist laat zien vind ik dit soort "huisvlijt" echt geweldig !!
Ik zit echt te popelen om vorderingen te kunnen zien van dit (_ferry_) zowel als van The_Resetter