Los bericht bekijken
Oud 21-03-2003, 01:41   #48 (permalink)
Daffy_Duck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kloon
Citaat:
Ben het maar gedeeltelijk met je eens PO, dat er veel van de huidige malaise is terug te voeren op deze situatie in Irak, alleen is het niet zo dat het feit van een daadwerkelijke oorlog die uitbreekt slecht is voor de economie.
Het feit dat er maandelange onzekerheid of er wel of geen oorlog kwam is geweest, ligt ten dele als grondslag van de malaise. Nu zul je zien dat de economie zelfs op gaat bloeien doordat er nu duidelijkheid is. Zie de reactie op de aandelen markt toen gisteren bekend werd dat er geen resolutie meer kwam en Bush ten strijde trok. De koersen vlogen omhoog. Duidelijkheid is geen reden, onzekerheid wel

Dit is maar van tijdelijke aard, de economie bloeit altijd op vlak voor en in de beginperiode van een oorlog, daarna keldert het hoogstwaarschijnlijk harder dan daarvoor.

Oorlog is gewoonweg absoluut niet goed voor de wereldeconomie en al helemaal niet voor de huidige economische situatie.
Ik zou zeggen sla er je geschiedenisboeken eens op na. Het meest recente voorbeeld was de golfoorlog, deze was uitstekend voor de wereld economie.