Ik weet niet of jullie het al vergeten zijn, maar Bin Laden heeft al eens opgemerkt dat hij achter Saddam staat en hem wil ondersteunen in zijn oorlog. Als ik me dan ga bedenken wat die twee samen kunnen aanrichten begin ik toch aardig te vrezen.
Dat Bush aan wil vallen omdat Saddam op geen andere manier af zal treden vind ik neit fout. Sterker nog ik sta achter hem, maar de manier waarop Bush probeert om die oorlog rechtvaardig te laten lijken vind ik wel degelijk fout.
Oorlog komt er nu ook zonder twijfel. Het kost Bush gewoon te veel geld om zijn troepen terug te trekken en hij heeft zich in zijn hoofd gehaald dat hij Iraq wil. Bush is verslaaft aan zijn macht en vooral de macht die hij in een oorlog heeft. Zoals we allemaal weten krijgt de Amerikaanse president tijdens een oorlog alle volmachten in handen. Bush kickt daar gewoon op.
Wat er nu gaat gebeuren? Geen idee. Wat ik wel weet is dat Houssein er alles aan gaat doen om zoveel mogelijk Amerikanen dood te krijgen en hij gaat proberen de hele westerse wereld in zijn oorlog mee te slepen. Of het hem gaat lukken? Geen idee. De tijd zal het ons leren, want we kunnen er niet meer onderuit. |